KLAELI

Kategori: London

Levt i en bubbla

För en gångs skull tog jag inte med min dator på semester och jag har haft fullt upp med att leva loppan så därav inga inlägg. Sorry för det! Instagram har jag däremot uppdaterat flitigt, heter Klaelise. Jag kom hem igårkväll och saknar det redan. Visst var det gott att få sova i sin egna säng och kunna sova hur länge jag ville imorse men det är någonting med London som tilltalar mig från topp till tå.

Har haft fullspäckat schema med utflykter och dylikt men fortfarande haft lite fritid att disponera som jag velat! Jag har hunnit shoppa litegrann, äta på goda restauranger, träffat Elin en sväng som jag bodde hos sist jag var här, så kul att ses igen!! Festat och som sagt, levt loppan. Nu vet jag att jag vill uppleva staden jag älskar ännu mer och gärna bo där, mest troligtvis som Au Pair. Har varit tveksam men herregud vad det känns rätt nu. Årsskiftet kanske känns som ett ypperligt tillfälle att dra vid? Ska hålla mina ögon öppna för familjer. NU: fortsätta vila, äta lite sen fixa till mitt trötta nylle för att äntligen få hänga med min bästis igen. KRAAAM.

London day 3 - Le Pain Quotidien

Det kanske inte ser mycket ut för världen - men HERREGUD vad gott! På söndagen kom vi upp tidigare än lördagen men efter en promenad, ändring om var vi skulle äta, ytterligare promenad och kö så blev det rätt sent vi åt. Så ovan fick bli vår frukost/lunch = brunch på Le Pain Quotidien och det var så fantastiskt gott. Vi köpte in lite olika och delade på. En underbar mozzarella & prosciutto macka på det godaste brödet jag ätit samt en riktigt smakfull och knaprig våffla som jag mer än gärna hade ätit just nu. Till det som överraskade mest var deras granola med yoghurt och färsk frukt - den var så djävulskt god, smakade massor så jag blev helt i extas (blir det nu igen bara jag tänker på den!!). Här måste jag äta när jag besöker London igen.

Efter denna fantastiska brunch spenderade vi resterande dagen på Harrods samt lite på Oxford Street inne på Selfridges och kikade runt. Köpte med världens godaste cupcakes från Lola's Cupcakes - stort tips!Kvällen blev lugn i lägenheten med hemmalagad kvällsmat och mys. Dagarna gick så fort och jag har aldrig ätit så mycket gott på så kort tid alltså!

London day 2 - Shake Shack

I lördags sov man bort lite för många timmar, trött var man efter fredagsnatten och inte var man hemma förrän 5. Efter många om & men orkade jag och Elin lyfta oss ur sängen och fixa oss inför dagen. Det var blåsigt och kallt, trött i benen var man också efter flera timmar i klackar - trots detta: vilken mysig dag! Vi tog tåget till Covent Garden för att äta frukost/lunch på Shake Shack, superlång kö men det gick fort och det var värt kön. Fyfarao vad gott! Befinner ni er i London bara måste ni dit och äta. Deras lemonad var dessutom riktigt god, drack nog lemonad varje dag under resan!

Vi gick runt och kikade där innan vi rörde oss mot Oxford Street för att gå och kika i butiker, tror vi gick dit men minns fan inte haha. Var helt slut i benen efter så mycket promenad i alla fall! Kvällen blev en riktig myskväll i Elins lägenhet med ett gäng tjejer, tacos, vindruvor och jordgubbar samt melodifestivalen på SVT-play. Sen somnade jag som en riktig prinsessa i sängen, helt utmattad och nöjd med dagen.

London day 1 - W & Maddox

Min resa till London var så bra! Tänkte berätta litegrann om den, resan dit gick smidigt trots att jag tog fel tåg och buss (som jag redan nämnt) haha. Elin bodde supercentralt och i en galet fin lägenhet! Lärde mig att hitta fort, så skönt med lokalsinne. Första dagen strosade vi runt i Notting Hill och kikade på de fina byggnaderna, en liten marknad och bara snackade. Vi åt lunch på Daylesford där Elsa jobbade och sedan vilade vi i lägenheten innan middag och utgång. Det roligaste var nog att alla i tjejgänget hette någonting på E haha!

Vi tog tunnelbanan lite närmre stan för middag på W, ett megafint hotell - skoj upplevelse! Blev sushi, jag gillar ju inte fisk men de med räkor gick alldeles utmärkt. Efter mat och några glas vitt vin i loungen på ovanvåningen drog vi vidare! Kvällen spenderades på en av Londons klubbar, Maddox! Blev lovad hiphop & Rnb men det var mest Housemusik - skoj ändå! Hamnade i VIP:en och Green Room så det vart ju lite ballt! Mycket bra första dag & kväll i favoritstaden!

Back from London

Då vart man hemma i Helsingborg helt plötsligt! Tog emot riktigt mycket att packa resväskan och åka mot flygplatsen hem. Ville stanna ju!! Tur att jag åker tillbaka vecka 14. Har haft riktigt goa dagar med Elin och lärt känna massor med nya trevliga människor! Bott ett gäng tjejer hos Elin och det har varit så mysigt och skoj. Ätit gott har jag också gjort men det ska ni få se mer ordentligt. Har shoppat litegrann, kan visa det kanske? Har ej orkat vara osocial och hålla på med datorn där borta.

Kom hem inatt så det var kämpigt att gå i skolan idag. Slutade fyra idag, sen fick jag skjuts av Julia hem. Så skönt att slippa ta bussen! Väl hemma skrev jag klart min presentation och nu är jag helt slut. Ätit lite choklad och chips lol.. Har unnat mig i London, och idag är det vilodag från gymmet så imorgon är det tillbaka till träningen. Ska bli så skönt, har galet ont i ryggen efter resan haha. Nu ska jag nog sova asså, HEEEJDÅ!

Notting Hill

God kväll! Min resa idag har gått bra och smidigt även om jag satt mig på fel tåg på Gatwick (kom rätt ändå, win!!) och även fel buss från Victoria Station haha.. Men hittade rätt tillslut. Elin mötte upp mig när hon slutat skolan, så vilade vi i lägenheten lite innan vi drog på upptäcksfärd i Notting Hill! Så mycket fina hus i härliga färger. Riktigt trevligt att bara gå runt men tyvärr har det varit väldigt kallt idag..

På promenaden hem hamnade vi på en Organic restaurang och åt soppa och färskpressad juice innan vi hamnade i soffan hemma. Nu är det musik i högtalarna och fick för fulla muggar! Snart ska vi mot W för middag och sedan utgång med ett tjejgäng. Wihoo! Imorgon är det bestämt med Shake Shack som bagekäk hehe. Puss & kram!

At the airport

God morgon på er! Jag är helt slut så om det kommer stavfel skyller jag på sömnbrist. Hade så svårt att somna igår på grund av att jag var exalterad och klockan ringde 05.43, för tidigt! Men krävdes för att komma iväg i tid. Fick skjuts till tågstationen sen satte jag mig på tåget mot flygplatsen. Tog en timme, mycket fort! Smidigt. Nu är jag incehckad, gått igenom säkerhetskontrollerna och hunnit köpa mig en lemonad för det är så fasansfullt varmt här. Glad att jag åker i klänning!

Flyget går om 45 minuter så ska försöka hinna plugga lite innan dess. Skulle gjort det innan meeeen det har ju inte blivit av. Ska skriva min engelska presentation, thank god så finns det internet på flyget så har lite egentid för det. Hoppas ni får en fantastisk helg! Får se hur mycket jag uppdaterar men ska kika in då & då. PUSS & KRAM!

Miss this and her

Bjuder på bilder från London som jag mest troligtivs redan visat för er! Men ändå, lite härligt att se tillbaka på hösten och se ett väldigt fint minne därifrån. Min fina vän Clara tog ju med mig och nu befinner hon sig på semster i Spanien, den gottegrisen!! Saknar henne väldigt mycket vilket jag ska ta tag i när hon kommer hem - så var redo Kvirren!! Ni kan titta på mer bilder & tips under kategorin London.

Half blood prince

Överlycklig tjej i Professor Snape's sal

God morgon! Känner mig inte ett dugg sugen på att kliva upp när jag hör regnet så mot rutan så ska tillåta mig ligga kvar max 10 minuter hehe, så kan jag passa på att uppdatera här också! Igårkväll gjorde jag ingenting alls, letande kläder som en galning men hittar faktiskt ingenting snyggt nuförtiden.. Hittar bara massa snygga killkläder! La mig dock väldigt sent utav någon anledning så känner mig himla trött idag. Har ingen annan än mig själv att skylla på haha!

Planerna idag ser ut så som att jag strax ska gå ner och göra frukost, får bli smoothie! Sedan måste jag påbörja min avhandling utav den akademiska uppsatsen och verkligen plugga. Ska även skriva en tyska redovisning på 5 minuter, helt sjukt.. Och idag är det torsdag så jag har lite bråttom. Men ska även försöka göra något kul idag - nämligen baka! Hittade lite intressanta recept igår som jag nog ska testa på. Och om jag hinner ska jag ta mig till gymmet för att träna ben, om inte får det bli imorgon!

How good can you fly on a Nimbus 2000?

Visste ni att jag blivit filmad framför en green-screen? Detta var i London i somras, himla kul var det hehe!